Sunday, June 12, 2011

Basahkan lidahmu dengan..

1)بسْم اللَّه الْرَحْم الْرَحَيْم ْ;setiap kali hendak memulakan melakukan sesuatu.
 

2) الْحَمْدُ لِلَّه ;َSetiap kali selesai melakukan sesuatu.
 

3)أَسْتَغْفِرُ الله;Jika tersilap mngatakan s'suatu yg buruk
 

4)انشاء اللَّ; Jika ingin melakukan s'suatu pd masa akan dtg.
 

5)لا حول ولا قوة إلا بالله;Bila tak dpt m'lakukan s'suatu yg agak berat/ melihat sesuatu yg buruk
 

6)اناللَّه ُواناالَيَّه ْراجعُونُّ; jka menghadapi musibah/melihat kematian.
 

7)لاَ إِلَهَ إِلاُ الله; Bacalah sepanjang siang & mlm sebanyak-banyaknya

JOM AMAL.....Mudah je kan!! 


SUBHANALLAH..Felda view..hanya di sabah

4 comments:

azlina said...

apa habaq ucu....penggal persekolahan sudah bermula..
alhamdulilah info bermenafaat

Kakzakie said...

Assalamualaikum Ain,

Nampak mudah tapi kalau tak dipraktikkan selalu bagaikan suasah, sedangkan ianya terlalu mudah untuk bibir menuturkannya.

Yang hairan anak-anak tadika hafal dan selalu jadi sebutan tapi yg dah baligh macam alpa ye...

ainhany said...

salam kak ina,

baek...:)
selamat meneruskan persekolahan..jagn lupa antaq dan amik anak buah ucu yang sorang tu ek..hihi..

mudahan sambil2 samtai kita amalkan..
ingatan buat diri jua

ainhany said...

Waalaikumusalam wbkth kk zakie,

betui la..ingatkan ain jer jdi lagu tu.. Dalam dok ingat2 tapi mulut tak ucap2 jugak..Tut2 bila sakit..baru nak sebut 'Allah'..InsyaALLAH sama2 kita ingat-mngingat...

Fitrah anak2 yng suci itulah yang hakikatnya...kita ni dah bnyak selingan ..Ayuh sama2 istiqfar. Masih ada masa turn-back. Jooom.

trimakasih kak