Monday, May 16, 2011

16 MEI...

SELAMAT HARI GURU 
istimewa buat semua guru-guru  yang telah mengajar, mendidik, membimbing, memperkenalkan abc.., mengajar alif ba taa.. juga memberikan pengajaran dan ilmu sepanjang perjalanan hidup saya..Sama ada yang bertaraf guru ataupun bukan guru...daripada kalianlah saya belajar dan ada sekarang ini.

Terima kasih  dan Jazakallah  :
- guru2  di  SK Ayer Puteh Pendang,  SMK Pendang,
- pensyarah2 di Polteknik Sultan Abd Halim Muazaam Shah
- pensyarah2 di UTM
- guru2 @ penolong pengarah di Bahagian Teknologi Pendidikan/BTPN
- semua ustaz2/ustazah dan tok2 guru, tokoh ilmuan yang pernah menyampaikan ilmu dalam mendidik hati mencintai ALLAH

Mulianya kerjaya guru umpama ulamak pewaris nabi. Pada diri merekalah adanya sifat muaalim dan murobbi yang mnjadikan proses mendidik mencapai tahap profesionalisme. Satu-satunya panggilan dan jawatan yang dipegang hingga akhir hayat..Betapa hebatnya kuasa guru dalam masyarakat...Keseluruhan hidupnya dicontohi dan  diteladani.

Tak terkecuali saya rakamkan ucap selamat hari guru buat kakak2, abg2 dan anak2 saudara saya :..
Sms telah saya hantar buat mereka sebagai tanda memperingati dan mengenangi pengorbanan mereka anak2 pewaris kerjaya ayah yakni cikgu siti khadijah, cikgu rusnina, cikgu nilam, cikgu nurolhuda,, cikgu basharudin, cikgu mahadzir, ustaz soleh, ustzh che ridzwan, en salleh murshidi , en ilyas tufail, en norizan.

Juga Pada TARIKH 16 MEI juga ulangtahun kelahiran anaksaudara saya
SALLEH MURSHIDI bin HJ BASHARUDIN
Semuga anakanda ku ini diberkati ALLAH perjlann hidupnya dan diperkenankan ALLAH akan segala doanya...Namamu yang indah seindah kerjaya mu..pastinya redza ibu ayah bersamamu jua..
Selamat ulang tahun kelahiran dan selamat hari guru  untuk encik Salleh.
Panjang umur murah rezeki......bleh belanja chu lagi....hihii

TERIMA KASIH CIKGU

8 comments:

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
`Selamat Hari Guru Ainhany` mudah2an Allah SWT panjangkan pahala jariah ilmu yang kita sampaikan sebagaimana sabda Rasulullah saw Sebaik-baik kamu adalah mereka yang belajar AlQuran dan ia mengajar seseorang akan AlQuran` Riwayat Muslim.
Bagaimana Rasulullah saw dan para sahabat r.anhum mempelajari setiap kalimat AlQuran dan beriman dgn kalimat tersebut. Surah Al`Araaf:158فَـَٔامِنُواْ بِٱللَّهِ وَرَسُولِهِ ٱلنَّبِىِّ ٱلۡأُمِّىِّ ٱلَّذِى يُؤۡمِنُ بِٱللَّهِ وَڪَلِمَـٰتِهِۦ وَٱتَّبِعُوهُ لَعَلَّڪُمۡ تَهۡتَدُونَ Oleh itu, berimanlah kamu kepada Allah dan RasulNya, Nabi yang Ummi yang beriman kepada Allah dan Kalimah-kalimahNya (Kitab-kitabNya) dan ikutilah dia, supaya kamu beroleh hidayat petunjuk.
Apabila manusia sudah jauh dari AlQuran dan Sunnah Rasulullah saw, disinilah terletak betapa pentingnya mereka yang sanggup bersusah-payah mempelajari AlQuran dan menyampaikannya walaupun diakui banyak halangan dan fitnah yang akan timbul ketika menyampaikannya. Bersabarlah dengan sebaik2nya menghadapi kesemua mehnah itu. Wallahualam

ainhany said...

Waalaikumusalam ustzah,

apa khabar?lama x singgah sini kan..semuga ustazh sihat dan terus singgah sini.

ilmu yang ustazh berikan di sini juga saya hargai....Jazakillah

Semuga ALLAH payungi kita dgn rahmatnya dan hidayh berterusan.
Terima kasih ustzh Tajnur dan selamat hari guru.

qamarguyz said...

salam ziarah kak..
lama tak menc0ret di sini..hadir kembali agar ukhwah tetap terjaga di sisi Ilahi =)

jasa guru dalam ingatan, pesan guru jadi panduan..huhu..macam2 sambutan di bulan Mei ini rupanya..guru, ibu, belia, pekerja semua diraikan bersama

Ummi Humaira said...

assalamualaikum Ain...

jasa guru tiada tandingannya..hanya Allah saj yg berhak membalasnya..

selamat hari guru...

Kakzakie said...

Assalamualaikum Ain,

Ramai yg jadi guru dalm keluarga ain ye... Syukur alhamdulillah. Moga bertambah berkat dari ilmu yg disampaikan.

.... Ucu ni nak mintak belanja salleh, jangan lupa tu. Happy birthday dari kakak juga.

ainhany said...

salam dik azraei,

oooh terima kasih atas kunjungan ini.Lantunan bahasa mu sungguh indah dan puitis..

Sama2 kita mnghargai jasa guru......nie yang best bulan mei..mcm2 ada....hari hari jururawt, hari 13 mei, hari umno....hihiii

ainhany said...

Waalaikumusalam kak chaq,

Selamat hari guru juga untuk chaq....:)
Ilmu diberi akan mjadi saham kelak..Alhamdulillah betuah chaq kan....

Terima kasih ustazh kak chaq

ainhany said...

Waalaikumusalam kak zakie,

apa habaq?
Alhamdulilah ..kemana tumpahnya kuah kan....dah rezeki depa kak..ain jadi guru unuk anak menakan jer laaa....hihi

Tak pe kalu alleh belanja...cu kasi tau akak k.. Moh kita join..pekena dia ...hihii

Trima kasih kak dan salam ceria