Wednesday, December 30, 2009

birthday lagi...

alahai hari ni hari jadi AIN..NOR AIN HANINA HJ AHMAD FUAD. 
Secara kebetulan nama ain ni adalah gabungn nama cu dgn cikna. Opp..kebetulan jer ni. Nama norain diambil sempena nama ustazah ayahnya semasa belajar di TASKI ABIM tahun 1980an. Kasih sayang ustazah ini pada paksu hingga sanggup membawanya bercuti ke kgnya di Langkawi. Jika difikirkan keselamatan dan  keakraban paksu sbg anak bungsu dlm keluarga pastinya sukar dipisahkan. Tapi itulah hakikatnya. Namun yg tinggal kini cuma kenangan namun jasanya amat bererti buat paksu. Mungkin pulak hanina tu pilihan maksu..Apapun namanya seindah akhlak insya allah 

Malam tadi cu dah peluk cium kak ain nie...dah beli hadiah pun...Harapnya ain sukakan, tentunya hari ni umi beli kek dan sambutnya di rumah tok lagi.... Maklumla sepupu2nya ada lagi di sana

alahai ayu nye ngn bertudung.. masa ni ain pergi jemput ayah umi pulang dari Mekah.

.ain rindu ayah... umi pi mana??? umi ayah pi makka kan?? ini lah antara ayat2 cinta yg mengamit perasaan simpati dan kesian bila ain ulang dan ulang bertanya. apapun inilah hakikat zaman kanak2

Semuga ain menjadi anak solehah . Warna- warni kehidupan harus dicorakkan bermula dari kecil. Semuga warna kehidupan ini
menjadi waddah
mnjadi bunga
yg mengharum
                                                                        JANNAH


                                                                     kak ain sayang.


Gara-gara bercuti lama di kampung( dilafaz sudah di catat je kelewatan)...saya juga mengucapkan selamat menyambut ulangthun buat anak saudara saya yg ke 18 yg jatuh pada 29 dis tempuhari. Abg Ngah: ABDULLAH ISHAQ HJ NORIZAN dewasamu bersama kota samarahan adalah satu pengalaman yg tega pada keimanan dan ketaqwaan. Harus bangun sebagai ank kedua pada keluarga yg menjadi imam dan contoh buat adik2. Semuga abg Ngah berjaya mengejar kejayaan dunia dan akhirat..

Juga tak dilupai buat anak kepada ank saudara ke 2 saya.Kira pangkat yg sinonim ialah cucu saudara dan saya pulak tok chu nya  : PUTRI NUREEN BALQIS ROZAIDI..bru masuk usia 3 tahun tapi pantang pegang kamera mesti nak posing jer...apa nak jadi kan akis nie....Sama2 mendoakan semuga dia mekar di taman yang indah dan berpaksikan akhlak rasul dan pedoman AL Quran. Insya ALLAH --Happy birthday  to U Balkis...Tok shu sayang akis tau....( entah kenapa lidahnya suka tok shu drpa tok chu.. )


Bergaya sakan cucu2 tok shu ni kt puncak Jerai......alia/akis/harezz

RECAPTURE...

  
Kalian ibarat permata
Yang berharga bermakna
Kalian kepunyaan semua  satu anugerah sang pencipta
                                    Warnailah kehidupan dengan Kebahagiaan & Ketaqwaan..

No comments: