Wednesday, October 27, 2010

Kiranya bersama lagi

PADA HARI INI 28 OCTOBER 1922
 kelahiran
AYAHANDAKU HJ MANSOR BIN ABDULLAH BIN KHAMIS
Kiranya ayahanda ku masih bersama, usianya hari ini 88 tahun. 
11 JUN 2009 dalam usia 87 tahun ayahandaku pergi menyahut seruan ALLAH.
AL FATIHAH

Walaupun jasad ayahanda telah disemadikan,  tak lekang ku menghadiahkan kuntuman doa
untuknya setiap hari.  
Dan pusaramu akan diziarahi tiap kali pulang ke kampung..
Ya ALLAH ampunilah, rahmatilah dan kasihanilah ayahandaku tanpa terbatas dengan cucurilah RahmahMU,dan kasihanilah dan tempatkan ayahandaku di taman2 syurga..
Ayah....saya rindu ayah
 YA ALLAH  YA TUHANKU, ampuni lah segala dosa2 ibu bapaku, tempatkanlah
bapaku / Ibuku ditempat orang2 yang beriman. 
 
  "Ya Tuhan kami, beri ampunlah aku dan kedua ibubapaku dan sekalian orang-orang mukmin pada hari terjadinya hisab (hari kiamat)


 kita akan sama-sama jaga pusara ayah@ wan




 kita akan menghadiahkan tahlil dan doa

 kita berkumpul dan mendoakan ayah@wan dan semua yang telah mendahului

   cinta kasih mak pada ayah tiada penghujung...
dirimu kini syurga kami

Doa untuk ayah..amin

9 comments:

sahromnasrudin said...

AL-FATIHAH utk ayah akak...

ainhany said...

dik sahrom,

Amin.
Terima kasih

Bb Hussain said...

Al-Fatihah Ain, sekejap je kan masa berlalu..Bb pun rindu sangat2 pada almarhum ayah..ingin sangat nak luahkan di blog..tapi jari2 ni tak boleh menaip..so pendamkan saje dalam hati..

sonata anak kancil said...

Al-fatihah untuk arwah ayah ainhany...sedekahkan al-fatihah kepda yang telah pergi...samalah kita...sy pun kedua2 dah tiada lagi

ainhany said...

-->BB,

Amen.
Sama2lah kita terus mendoakan almarhum ayah..hanya yang tahu yang merasa ketiadaan dan kerinduan itu..Kita antara yg terpilih...

Doakan aruah2 di sana AL FATIHAH
Terima kasih

ainhany said...

--> Salam cikgu Sonata,

Amen.
Semuga dicucuri rahmat dan keberkatan buat mereka yag mndahului.
Terima kasih ats perkongsian.

eita said...

al-fatihah...untuk ayah akak....
walaupun dah bersemadi tapi arwah tetap hidup dalam ingatan dan memori anak2.....
sedih sangat bila ayah dah takde...eita pun yatim piatu....
pah ayah pergi 5 tahun mak plok menyusul seminggu sebelum pose tahun ni...
snyi tanpa mereka....
semoga arwah ayah akak..seluruh umat islam yang telah meninggal dunia di tempatkan bersama2 dengan hambanya yang soleh dan beriman....
amin....

ainhany said...

--->dik Eita,

AL FATIHAH . Amen.
Muga dcucuri rahmat berterusan buat aruah2 kesayangan kita yg telah mndahului. baykkan sabar dan redza..kita akan rasa kehlangan slepas ketiadaan....

InsyaALLAH semngat diberi dihargai. Terimakasih ats perkongsian ini

ainhany said...

--->dik Eita,

AL FATIHAH . Amen.
Muga dcucuri rahmat berterusan buat aruah2 kesayangan kita yg telah mndahului. baykkan sabar dan redza..kita akan rasa kehlangan slepas ketiadaan....

InsyaALLAH semngat diberi dihargai. Terimakasih ats perkongsian ini