Wednesday, April 20, 2011

Bersama AA Gym

 Sukacita dimaklumkan bahawa Masjid Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur akan mengadakan
PROGRAM TAUSIYAH ILMIAH, Masjid Wilayah Persekutuan KL.
Tujuan program ini diadakan adalah untuk memberi pengisian ilmu serta bimbingan kerohanian kepada semua jemaah masjid 

Jom pakat pi... 
23 HB APRIL 2011 (SABTU)
7.00 MLM – 11.00 MLM.
Dengan Ucaputama Bertajuk
INDAHNYA KEBERSAMAAN”
BERSAMA KIYAI A.A GYMNASTIAR
DARUT TAUHID BANDUNG INDONESIA

Tentatif seperti di bawah:
7.30 malam
Solat maghrib berjemaah


8.00 malam
Majlis salawat


8.30 malam
Solat Isyak berjemaah


9.00 malam
Majlis Tausiyah Ilmiah

Kiyai A.A Gymnastiar dari Dar Tauhid Indonesia


11.00 malam
Majlis bersurai
         
  SEMUA MUSLIMIN DAN MUSLIMAT DIJEMPUT HADIR
 Sumber : Terima kasih - edaran email , sms dan DISINI 

Serba sedikit BIODATA DIRI Pak  A.A GYMNASTIAR

Yan Gymnastiar (lahir di Bandung, Jawa Barat, 30 Februari 1962; umur 49 tahun) atau lebih dikenal sebagai Abdullah Gymnastiar atau Aa Gym adalah seorang pendakwah, penyanyi, penulis buku dan penerbit, pengusaha dan pendiri Pondok Pesantren Darut Tauhid di Jalan Gegerkalong Girang, Bandung [1]. Aa Gym menjadi populer karena mengenalkan cara berdakwah yang unik dengan gaya teatrikal dengan pesan-pesan dakwah Islami yang praktis dan umum diterapkan pada kehidupan sehari-hari.

Pesan-pesan dakwahnya berkisar pada pengendalian diri, hati nurani, toleransi dan keteguhan iman  Aa Gym digemari oleh ibu-ibu rumah tangga karena ia membangun citra sebagai sosok pemuka agama yang berbeda dengan ulama lainnya. Ketika para ulama “konvensional” berdakwah tentang keutamaan salat, puasa, dan kemegahan surga, Aa Gym memilih untuk bercerita tentang pentingnya hati yang tulus, keluarga yang sakinah dengan menggunakan bahasa sehari-hari yang ringan dan menyenangkan.

KOMEN : subhanallah...minggu ini adalah minggu yang paling best...banyaknya program ilmu yang mengundang ....Hingga jadi tak keruan..YA ALLAH mudahkan diriku untuk membuat pilihan dan hadirkan daku dalam  majlis-majlismu ini nanti....

P/s: kak zie, kak ina, kak Gee, kak midah,... jomm..

11 comments:

sahromnasrudin said...

assalamualaikum kak...

trime kasih atas makluman ini..ini ulama yang meemperkenalkan ESQ tue kan..beliau mmg hebat dan tinggi ilmunya..

ainhany said...

Waalaikumusalam Shah,

sama-sama. Muga dapat disebar2kan.
Rasa2nya bukan mmperkenalkan tetapi ESQ amik AA nie sebagai salah seorang pakar rujuknya.
Wallauaklam.
Terima kasih

Cinta Bakar said...

Assalamualaikum..my dear..cu...luv u..cinta copy paste letak di fb ya

ainhany said...

Waalaikumusalam sayang,

cu dear..silakan..sebar dan sampaikan..sama2lah kita mnjadi agen dakwah...amin

azlina said...

assalamualaikum ain...

masjid wilayah persekutuan kat mana ain...akk pernah sampai masjid selangor dan putrajaya je...
akk suka dengar ceramah Abdullah Gymnastiar di astro atonasi suara sewaktu menyampai dakwah membuat kita tarasa keinsafan menusuk ke dalam hati...teringin sgt nk kesana cuma takut x sempat je sebab lokasi masjid pun akk tak tahu...

Kamsiah said...

salam
seronok menghadiri majlis2 ilmu

ainhany said...

Waalaikumusalam kak Ina,

Wah2 da byklaa ilmu bersama Pak Agym ye..boleh kongsi2kan..

Ain tunjukkan kluenya ke MWP-
menerusi highway PLUS, exit kat duta tol, kemudian amik lane ke jalan duta...ikut signboad tu jer....nanti belah KIRI nampak istana negara dlm pembinaan kemudian nampaklaa menara masjid WP( atas bukit jugak)juga nampk komplek LHDN(incometax)jln duta. Amik kiri jer...( jika terbabbas pun ada bulatan duta kat situ),

Akak nak g PWTC...?insyaALLAH x aral boleh jumpa nanti ..roger myemail :nabm09@gmail.com
terima kasih

ainhany said...

salam kak kam,

Betui tu, ceq pun seronok..jom join.
Terima kasih

azlina said...

assalamualaikum ain...

mana banyak ilmu akk terlalu sikit jika di bandingkan dgn ain akk ni serba kekurangan ain...
akk lagi hendak belajar dgn ain..
byk yang kena belajar lagi...insyaallah kalau berkesempatan hendak ke sana...pesta buku dan masjid wilayah...doa2ka akk yea...bergantung pada masa perjalanan...ke pwtc cuma tak sempat sampai awal...kalau sampai tgh mlm sabtu tak sempat le nampanya..

azlina said...

ucu minta izin akk sebarkan ttg majlis ilmu ini di blog akk yea...

ainhany said...

Waalaikumusalam kak Ina,

cukuplah ALLAH bagi kita...
Sama-samalah kita belajar dan istiqamah dlm ibadat..barpun sedikit tapi berterusan...hihii

sudi2lah sebar2kan kak, ini adalah milik semua.. tugas kita sebagai dae berterusan..pe pun sumbernya ada.