Sunday, September 25, 2011

Memakna kan Sejarah

AYUH...
Sesekali dirasai elok jugak isu sejarah mengusai media massa dari dimomokkan degn cerita tak senonoh yang memeningkan. Bila isu ini dibangkitkan, tetiba Kanang anak Langkau bergelar Datok setelah dianugerahkan oleh pihak kerajaan Serawak. Juga ramai "d'unsung hero" Bukit Kepong dihargai dan jasa mereka dikenang.

Jika anda berkesempatan, ayuh sama2 menyaksikan dan melihat kupasan yang menarikdari  panel-panel hebat dalam wacana ilmiah yang dimoderatorkan oleh Tuan Syed Munawar.. Ayuh Tn Syed kemudikan prgram tanpa dibatasi polimik politik. Biarkan kupasan dan perbahasan yang berhemah.

Kita rakyat yang sayangkan Malaysia. Kita tak mau dijajah lagi ;Cukuplah bagaimana mereka menjajah dan memonopoli sistem sekular yang ada. Segalanya berpaksikan barat sedangkan kita bangsa Malaysia yang berdaulat. Bangunlah bangsaku, kita tanya Merdekakah kita sekarang??

Saya mengandaikan alangkah bestnya di waktu ini juga video steam dapat disaksikan...Mudahan kemudahan ini dapat kita manfaatkan bersama..Terima kasih media karangkraf......yang melaksanakan misi ini..Muga rakyat semakin faham makna kemerdekaan...

Sekali lagi, SINAR HARIAN membawa kepada anda pakar-pakar
untuk membicarakan tajuk MERDEKA WAJARKAH SEJARAH DITULIS SEMULA?
Wacana yang sememangnya hangat dengan hujah-hujah ilmiah ini harus anda hadiri  untuk menyaksikan
mereka yang berlainan haluan bertemu di pentas yang sama.
 

No comments: