Friday, September 3, 2010

Ku bisikan kerinduan




Terima kasih ALLAH mggerakan hati ini utk bersama mereka lagi..Betapa hiba dan sebak bila ayat2 cinta yg tersusun dibaca dengan penuh tulus mulus oleh ustaz Shazly.Bermula alunan zikir bagai melambai kehadiran jemaaah...dan diakhiri dengan selawat kpada nabi Muhammad s.a.w.

Tatkala melafaz ayat2 cinta ini, hela nafas ustaz merentap keegoon diri. Siapa kita pada pandangan ALLAH yang penuh dosa...Dengan ALLAH kita berdosa, apatah lagi dengan makhluk...Ya ALLAH ampunilah kami.. Ustaz cuba membawa jemaah memahami kandungan ayat sebelum dibacakannya. Jadikan taubat kami sepertimana taubatnya Nabi ADaM...taubat yang sebenar-benar dan betapa syaitan itu adalah musuh kita yang nyata. Jauhilah ia dari kami, dan keturunan kami..Subhanallah satu flashback yang nyata terkandung dlm ayat2cinta... DiriMU adalah pemilik alam ini, penguasa dan Maha Pencipta .

Merenung diri yang serba kekurangan ini...kita tak punya apa2..apa yang ada itu belum tentu milik kita tetapi apa yang telah kita hulurkan itulah hak kita ...Selagi masih ada nafas,beusahalah untuk bermuhasabah
wallahuaklam. 

2 comments:

Rozali said...

Salam 25 Ramadhan Ainhany

kita meratap merengit memohon drp Allah akan keampunan
kerana kita senantiasa dlm kesilapan

Wassalam

ainhany said...

salam dato;

insya ALLAH sama2 kita mmperolehi rahmat NYA dan kemaafaNYA\
wassalam