Thursday, September 2, 2010

tika orang sedang tidur..

Gambaran bersahur di Masjid Negara

Ada dua stesen makanan disediakan- untuk muslimin dan muslimat.
Dimana-mana pun tempat berbuka/sahur stesen perempuan lazimnya cepat habis....kenapa??
sebab
sebagai  ibu mereka akan mempastikan pinggan anak2 turut diisi dan akan jamah bersama anak.
sikit kita kongsi banyak kita bahagi2kan.

Menanti waktu solat subuh.
inilah gambaran mereka yang menghidupkan malam di sepuluh terakhir Ramadan 
kenapa pompuan jer fokus saya?
sbb saya perempuan dan satu muhasabah buat diri sendiri  
Ni pulak gambaran di MWPKL
tak sengaja  candid baca quran nie. Maafkan ya dik.  
usai solat--jom kena terus pi opis nie..

cantik juga pic inikan.
--> Dataran Masjid
eh d'va jer.? bukan2!masa mai tadi tang tu ja yang ada.pastu penuhla tepi jalan tu..
cuba park waktu siang....saman cek saman!!  

tapi mana bukti sahur di  masjid KLCC
ada cuma belum capture...mungkin next n3 ( segalanya kemungkinan...) 

terasa pendeknya masa berlalu
indahnya pengalaman bersahur
lagi indah pengisian sebelumnya
merasai sendiri dan amiklah ini sebagai injuksi
kita kongsikan muga anda juga bisa merasa
indahnya suasana

Dkongsikan secebis dari koleksi yang ada sebagai pembakar semangat utk beribadah. Yang baik lagi manfaat terimalah sebagai hadiah dan segala kekurangn itu adalah kelemahan diri sendiri...
Jauhilah diri saya dari ujub, ego dan sewaktu dgnnya. 

4 comments:

Rozali said...

Salam 24 Ramadhan, Ain

Alhamdulillah
moga kita diketemukan dengan Al Qadar serta penuh dgn pengisiannya

Wassalam

ainhany said...

salam dato'.

insyaALLAH...
Doa dato'amat didambakan..
Muga ALLAH mngerakkan hati2 ni utk lebih menghargai dan mensyukuri nikmat NYA...

Salam kemaafan dan terimakasih ats kunjungan..

Siti Muthiah said...

;) zaman muda2 dulu, msjd klcc merupakan port utama utk qiam (pd sepuluh mlm terakhir)... rindu pula kenangan di situ...

ainhany said...

salam siti,

Alhamdulillah sempat juga siti beribadah di masa muda ye..Mcm la tua sgt la nie.Tpi ibadah bukan bergantung pada angka sebenarnya

Msjid klc mgg best meriah sepanjang ramadan terkhir..Rasa tak puas je..tahun depan bertemukah lagi?? rindu mngundang lagi