Wednesday, July 6, 2011

Selesai ke??

" Pgi2 ni semua sekolah diadakan perhimpunan khas, nak bagi tau jgn pi mana2 perhimpunan sabtu ni. Apa2 program sekolah pun kena tunda..." Ini lingkaran sms yang di terima dari kakak saya di pagi2 ni...

Komen  : -
Selesaikah masalah negara kita???
Boleh tak pada hari tersebut kita buat kerja macam biasa...ada aktiviti dan progam yang perlu dihadiri  kita pergi..Yang nak ke masjid teruskan ke masjid, yang nak kursus teruskan kursus dan yang nak joging ke, ke pasar ke teruskan aktiviti riadah anda. Saya pun ada prorgram kat LGM, Sg Buluh minggu nie.
Segalanya telah dirancang dan mudahan tiada sebab program ini ditunda..Boleh tak tiada sekatan jalan raya sepanjang perjlanan saya nanti...oooop juga untuk semua kita di bandaraya nie khususnya..
Dan selamatkanlah perjalanan semua yang mencintai perdamaian
Media ooo media tak perlulah digemburkan dgn sensasi yang menakutkan dan rakyat ditakut-takutkan Ingatlah setiap kita ada tanggungjawab dan dipertanggungjawabkan. Kita patuhi titah Tuanku dan Rukun Negara.  Selamatkan "Negara ku" 
BERSIH lagi ADIL 

 


10 comments:

Kakzakie said...

Assalamu'alaikum Ucu,

Nak tahu tak kakak yg tinggal di JB nie pun kena tempias sama. Dah masuk minggu ke 2 semua jalan yg menghala ke KL mesti ada sekatan jalanraya.

Tiap petang balik kerja lepas tol kempas sekatan dah menanti. Tol dah bayar palang dah terbuka tapi tak boleh lalu.

Abang pun sama dia ikut jalan JB-Senai di PUB skudai pun ada sekatan. Hari-hari lewat sampai rumah hanya kerana sekatan.

Yg hairannya tak ada apa pun yg dia tangkap. Saja buat kita jem. Kakak tak nampak walau satu kereta pun yg ditahan.

Rozali said...

Assalamualaikum Ain

hari sabtu ada jemputan walimah..
kena hadir

Wassalam

ahmad humairi said...

ermmmm....dah bagi cuti seluruh perak pada jumaat nih (larian 1M1S), alih-alih ditarik balik cuti...tukar hari isnin pulaaakkk...gara-gara 'bersih'lah kot????

ainhany said...

Waalaikumusalam akak,

Alhamdulilah..ceq pun tak tau nak kata pa laa...Sabar jer lah, bawa jer cd zikir2..boleh zikir2 sambil melayan jem.Biarlah depa leksanakan tugas mereka..Sekarang nie sapa yang mngundang kemarahan rakyat nie. Jalan yg clear pun dah jem..Tkut sungguh dgn warna kuning..hihii

Mhn hentikan provokasi.!!!Rakyat mana nak musnahkan negara dicintai?? Kita semua warga yang sayangkan "negaraku". Muga ALLAH pelihara .Amin

ainhany said...

Waalaikumusalam THR,

Sila2...tu wajib tu..
Selamat meraikan jemputan.
Muga selamat dstinasi dituju..jagn lupa bawa kad jemputan..bukti pergerakan!! hihi

ainhany said...

Salam cikgu,

Mana aci nie..sekolah jer dapat cuti hari isnin..kita pun nak jugak laa..boleh ke??

Selamat ke sekolah dan bercuti buat anak2 sekolah dan warga pendidik di Perak Darul Ridzwan

doakan buat ummah. Terima kasih

aizamia3 said...

yang menanggung rakyat jelata akibat dari kesesakan jalanraya itu.. terganggu urusan harian..

ainhany said...

salam aiza,

setuju tu...takda sekatan lagi lancar jalan tu..kan kan?

Kita cadangkn tambahkan lorong bagi laluan sibuk bukan mnyempitkan lorOng yang sedia ade...cian rakyat yang memang bayar tol dan rodtax..Kita rakyat berjiwa rakyat..!!

Bb Hussain said...

Bb tak terasa dengan sekatan sebab rumah dengan ofis hanya 10 minits..tapi esok mahu ke KL..harap tak de la jem teruk..

ainhany said...

salam bb,

wow untungnya ..dekat dengn opis.
Takper BB,..datang la KL....semuanya selamat dan pasti keselamatan terjamin.hati2 drive ye.

Indahnya kotaraya kita..hihii

terima kasih