Thursday, December 1, 2011

selamat bersunat

sepupu sepapat...aris n shahir
insyaALLAH,  ESOK merupakan hari yang bersejarah dalam hidup anak2 saudara saya. Pejam celik pejam celik dah besaq rupernya...secara sukerela bersedia menjadi seorang 'dewasa'. Tahniah anak2 ku memang berani ..

Mengikut cerita, proses bersunat akan di lakukan di sebuah klinik di Baling. Aris akan ditemani oleh Haziq (Abg Long) ( sepupu sebelah umminya) dan Abg Shahir (sepupu sebelah ayahnya). Ini bermakna meriahlah rumah tok cheir dengan tiga cucu yang akan dilayan. Mengikut perancangan awal hanya Haziq dan Aris sahaja yang akan bersunat. Tetapi memandangkan Shahir juga berminat, maka kini mereka bertiga menjadi teman sakit. Masing-masing berusia 7 dan 8 tahun dan telah bersedia menjadi seorang lelaki sejati. Muga anak2 saudara saya ni dapat kekuatan dan semangat keberaniaan yang jitu daripada sokongan ibu bapa masing-masing.

Semuga ALLAH mempermudahkan urusan mereka dan proses penyembuhan secepat mungkin. MeLayan kerenah si manja yang sakit memerlukan sokongan dan perhatian penjaga. Muga kak ina, maksu juga kakak maksu dapat melayan mereka sebaiknya. insyaALLAH . Untuk ustaz Fuad, kenangilah masa dan tikanya di waktu ayah melayanmu dan kini tibalah masanya dirimu melayan anakmu jua. Bukan mudah tugas ibu bapa....menjaga dan memelihara amanah yang ada... ALLAH jua yeng menganjari segala kebaikan diberi. Amin

TAHNIAH  ARIS  SHAHIR dan HAZIQ

1 comment:

anitadiana said...

selamat bersunat semua....berani lah tu....