Friday, August 19, 2011

Abdullah: we Lov U

Penantian (1630-2152) 5 jam dengan penuh debaran..(Bilik Bedah 16/8/2011 )
Menanti dan melihat perkembangan Abg ngah setelah hampir 2 hari dipaksa berpuasa. Wajahnya dari ceria menjadi sedikit pudar kerana keletihan dan kelaparan setelah tak dibenarkan mengambil sebarang makanan sebagai persedian untuk ke bilik bedah. Inilah gambaran situasi yang dialami oleh Abdullah kerana pembedahan hanya dilakukan apabila ade kekosongan di bilik bedah (unit kecemasan).

Secara peribadi, saya menjadi tak keruan apabila mendengar rayuan kelaparannya...walaupun aliran drip telah dipasang, namun fitrah masih memerlukan mulut untuk makan. Hanya kata-kata semangat sebagai pendorongnya. Saya mengulangi beberapa ayat2 suci untuk dibacakan olehnya. Syukur dia masih ingat dan membacakannya dengan sempurna.

Pertemuan kali pertama dengan Dr Hayati, seorang pegawai perubatan neuro telah memberi input mengenai tahap kesihatan Abdullah. Secara telus, beliau menafikan virus TB punca penyakit abang ngah.  Tetapi ianya dipengaruhi kesan infection. Wallahuaklam. Saya tak berani menafikannya dan mengiyakannya sebab ia adalah bukan bidang kuasa kita. Namun yang jelas segalanya bermula dari demam yang berterusan, di diagnoskan menerusi darah dan air tulang belakang, CT scan, tiba2 mengalami sawan dan kecelaruan  ingatan. Status yang dikesan kini adalah kesan infection yang datang dari sumber pelbagai. Semuga ALLAH bantu kami mengalami menyembuhkan Abdullah@abg ngah. Menerusi doa dari semua juga ayat2 manzil yang dibaca berterusan oleh ayah dan umminya membantu proses penyembuhannya.

Syukurlah, kini setelah hari  3 bersama teknologi yang dipakaikannya, abg ngah telah menampakkan perkembangan.  Terima kasih ALLAH. Kembalikanlah abg Ngah yang bertuah, hebat dan baik kepada kami lagi.. pulihkan penyakitnya.

Merujuk update dik fa,
Alhamdulillah~ abg ngah dah ditukarkan ke wad d3, katil 18.. Abg Ngah sgt3 la berselera makan dr sblum2 nie.. cuma abg ngah masih belum bole duduk.. 
abg ngah! chaiyok! aja2 faighting! b strong eh!

Insya ALLAH, mudahan ujian yang telah diberikan buat keluarga abang saya ini akan berakhir dengan peningkataan amal dan hikmah tersendiri. Kesetiaan dan kasih sayang ummi dan ayah terhadap abang ngah memang tak de gandingannya. Mereka tabah dan sentiasa berusaha menemani abang ngah, walaupun beberapa kali ditegur oleh pihak pengawal keselamatan jua jururawat bertugas. Namun itu hanya satu tanggungjwab...kerana tugas mereka belum selesai..

Bangunlah abang ngah,. tiada lagi arial di kepalamu!! Jangan risau parut dan luka itu akan hilang . Bangun !! berikan keseimbangan untuk badanmu menerima teknologi moden ini.  Bukan mudah menurut akal ini menerima satu jumper baru yang di sambungkan dari otak ke perut. Logiknya di atas papan litar segalanya boleh dibuat tetapi mengenali pelbagai neuro dan salur darah yang tak dapat di lihat adalah satu keajaiban. Ia benar2 fantastic.. Abg Ngah perlu sembuh dan sihat kerana banyak yang nak nak dibuat. Misi Gaza Aqsa Shariff akan menyusuri Palestin minggu depan.. Abang Ngah tentu maklumkan...kerana abg ngah juga aktif mencari dana untuk program ini. Dan terkesan dengan kata2 mu nak....abang ngah tak nak la mati di pembaringan, tapi biarlah mati melawan yahudi di Palesin. InsyaALLAh semangat jihad yang da akan membantu memulihkanmu. 

YA ALLAH berikan kesembuhan buat Abdullah, jadikanlah  dia menjadi anak soleh dan penjaga agama. Peliharakanlah dirinya dari segala fitnah dunia dan mara bahaya.Pertingkatkanlah   amalnya dan berikan peluang untuknya mengkhado puasa2 yang telah ditinggalkan...
Lets pic tell a sory....
Foto2 ini diambil secara curi2 oleh amatur. 
Mintak maaflah pada pihak HSA..kami cuma rakamkan foto Abdullah..hanya ini yang mampu kami kongsikan..deritanya buat semua. DOakan kesembuhan utk Abdullah.

Hargailah nikmat sihat,dan berbuatlah kebajikan sebanyak mungkin. Manfaatkan anugerah ini sebaiknya dan syukurlah....betapa bertuahnya kita yang sihat berbanding yang menderita sakit ..tetapi dengarkah kita, betapa orang yang sakit itu, rintihan dan doanya telah mendekatkan dia kembali kpada ALLAH den memohon keampuan. Muga kita tak terlewat!!.. 


TERIMA KASIH ALLAH

8 comments:

ibu syafiq said...

sedih lah tgk dia k.aini...smoga abdullah cpt sembuh...

rosli said...

As Salam Ainhany,

Saya doakan Abdullah cepat sembuh, Ainhany dan keluarga harap banyak bersabar. Ketika ini Allah sedang memberi dugaan kepada Ainhany dan keluarga.

Mohd Arshad Ali said...

Assalmualaikum...semoga abg ngah cepat semboh dan gembira bersama keluarga.

Rozali said...

Assalamualaikum Ain

saya terus berdoa untuk kesejahteraan abang ngah

Alhamdulillah
dah beransur pulih

Wassalam

ainhany said...

salam suhail,

Doakan anak menakan akak nie..berat kita memandang, berat lg diri sihat yang tetiba menanggungnya..Muga ALLAH bantu meyembuhnya.

Amin

ainhany said...

Waalaikumusalam Tn Hj,

Saya mng'amin'kan doa yg disampaikan. Mudhan ALLAH perkenankan dOa kita. Amin

InsyaALLAH...terima kasih atas kata2 semngat diberi.. saya menghargainya

ainhany said...

Waalaikumusalam TH Muhd Arshad,

Insya ALLAH dan terima kasih atas penghrapan diberi. Muga ada keajaian ALLAH. Amin

ainhany said...

Waalaikumusalam TH Rozali,

Amin.
InsyaALLAH Abdullah akan sembuh semula.Terima kasih atas iringan doa buat Abdullah.