Wednesday, November 3, 2010

ada mata lihat...

14 comments:

qamarguyz said...

salam ziarah..
hmM, benar sekali..
zaman ler nie macam2 gaya dlm berfesyen..esp bertudung..
bergaya tak salah, namun yG salah tetap salah!

ainhany said...

W'salam Azraie,

setuju tuu...kembalilah kepada tuntutan memelihara aurat dgn pemakaian tudung yg sempurna. Bukan kerana fesyen dan adat...
Bergayalaaa puteri2ku...

terima kasih sudi berkunjung lagi :)

Rozali said...

Assalamualaikum Ain

Allahuakbar
kadang2 kaum keluarga sendiri yg terlibat
mohon kpd Allah, diperjaukan drp perkara yg sebegini

Wassalam

ainhany said...

w'salam TH Rozali,

ALLAH AKBAR..
betui tu, bila melibatkan kaum family, kwn terdekat..nak tegur pun salah, tak tegur pun salah..serba salah pulak kita...

Sama2lah kita sebarkn/sampaikan dakwah yg tepat.
Amin

terima kasih

sonata anak kancil said...

saya sangat tak setuju lagi tak suke dengan cara pemakaian seperti ini...dan sy tak ade langsung tudung yang kebanyakan pada hari ini orang memakainya....

kak Erna said...

salam ainhany..alhamdulillah.akak tak terlibat dengan gaya bertudung begitu..

sahromnasrudin said...

salam ziarah..semoga teguran ini akan memberi impak yg positif..trime kasih kak

~aSHa~ said...

ramai yg sedar tapi buat buat tak tahu

ainhany said...

Salam cikgu Sonata,

SETUJU...Tabiklaa cikgu:)
Rasa mcm kat dewan rakyat pulak...seorag YB sedang mmbahaskan hujahnya. hihi..

Syukurlah kita antara yang istiqamah dan tak mngikut pekembangan fesyen tudung semasa..Yang penting aurat terpelihara!!!

ainhany said...

W'salam kak Ena,

Alhamdulillah..
Jadi akak pakai tudung bawal?
Bergaya tak salah asl ikut syariat.:)

Terima kasih menjenguk2 di sini lagi

ainhany said...

Salam Sahrom,

InsyaALLAH inilah harapan kita agar ada perubahan cara pemakaian tudung sebenar. Sayangilah agama kita.

Terima kasih kembali.

ainhany said...

Salam asha,

tu lar pblem masalah la nie-
tau tapi buat tak tau tapi tau2 buat..
Rupa2nya banyak tak tau dari tau.
Sama2la kita bertanya pada org yang lebih tau...yang kusut kita leraikan..Amin
Terima kasih singgah santai.

deena farhana said...

salam kak ain..

deena nk minta izin ye..nk panjangkan tajuk entri ni kt blog deena..

ainhany said...

w'salam deena,

ALhamdulillah, ALLAH jua yg mnganjari usaha baik deena nie.. Silakan dan sudi2lah berkongsi dan mnyampaikan kebenaran

Terima kasih