Thursday, November 11, 2010

Makanan sunnah vs barat

• 1. Hati
Kita diajar dalam buku biologi, buku pemakanan (kajian dan terbitan para kafir ni) bahawa kalau nak dapat vitamin B dan kalau nak tambah darah kita kena makan hati haiwan dan hati ayam tetapi sebenarnya Nabi kita tidak menggalakkan pemakanan organ dalaman. Nak ikut kafir ke nak ikut nabi kita?

Sebenarnya makan hati ayam dapat melembabkan otak kita sbb hati merupakan organ dimana semua toksin akan dikumpulkan dan dineutralkan. so kepekatan toksin adalah tinggi di hati ayam. makanlah kita toksin tersebut serta bengaplah otak kita umat Islam sebab percaya buku sains keluaran kafir ini. ?




• 2. Kopi
Kita diajar dalam sains bahawa kopi tidak bagus untuk kesihatan. Namun sebenarnya kopi adalah antara minuman kegemaran Nabi kita selain susu dan madu. Cuba tengok Yahudi, mereka minum kopi, Starbuck. Profesor di UK yang Yahudi semua ada segelas kopi di tangan mereka.

• 3. Daging Kambing
Kita diajar memakan kambing tinggi kolesterol, namun kambing juga adalah makanan Nabi kita. Seolah-olah buku sains ni nak merendahkan pemakanan Nabi kita. Sebenarnya daging kambing adalah daging paling kurang kolesterol.
          Foto :klik Pak Ngah Helmi Grill Lamb Steak 

• 4. Makanan segera
Kita diajar bahawa makan makanan segera seperti  McDonalds adalah bagus, namun sebenarnya McDonalds adalah makanan yang sangat tinggi MSG dan kolesterolnya dan paling banyak lemak tepu trans.


• 5. Coke
Para kafir ni juga menggalakkan kita minum dan makan makanan yang langsung tak berkhasiat , contohnya coke. Coke tu sangatlah beracun, pastu sangat tidak bagus untuk kesihatan (gula tinggi, berasid, pH dalam lingkungan 3.5, ada racun tersembunyi) . Dan para Melayu kita juga yang ketagih minum.


• 6 . Air Soya
Untuk pengetahuan, para kafir jugak mengwar-warkan kebaikan minum soya (sebab USA merupakan pengeluar soya terbesar), namun sebenarnya soya dapat melemahkan kejantanan lelaki dan mengurangkan kesuburan lelaki dan perempuan. Selain itu juga soya dapat meningkatkan risiko kanser payudara, kanser ovari, kanser prostat, serta melemahkan otak dan tulang sbb dalam soya ada hormon estrogen yang sama dgn estrogen kat wanita. pastu soya ada phytic acid yang membuatkan penyerapan kalsium, magnesium dan zinc yang penting untuk badan kita terjejas.


Tahukah anda minuman apakah yang paling digemari oleh Nabi S.A.W kita? Adakah air soya? Tentu sekali tidak bukan? Minuman paling digemari Nabi S.A.W dan tentunya paling berkhasiat ialah
SUSU KAMBING!

Sekian, fikir-fikirkanlah…
Sumber : email

14 comments:

sahromnasrudin said...

salam kak..ternyata kita telah dipesongkan oleh anasir jahat yahudi kan

ainhany said...

w'salam shah,
benar tu...agenda mereka harus ditolak.Mminda bawah sedar harus dikejutkan...antara fakta dan auta..
Jadikan pengajaran.

Terima ksih

Kakzakie said...

Salam Ain,

Dari kecil dah disuap dgn makanan sebegitu agak sukar utk meninggalkannya. Baru sebatang dua tumbuh gigi dah belajar makan/minum dgn benda-benda ni. Dah besar lagilah dah merasai nikmat tanpa tahu disebalik nikmat itu membawa kemudaratan.

p/s: yang nyata kakak tak suka makan hati (besar maknanya tu....)

Bb Hussain said...

salam hany,
tu lah banyak yang kita tersilap kan..tapi kebetulan mmg Bb tak berapa suka hati n air soya..n i love lamb..sedapnya..
oh ya lagi satu kan..kita kan di ajar makan buah2an lepas makan..silap kan..ia akan merosakkan badan kita sebenarnya..makan buah before makan kan ;)

ainhany said...

w'salam akak,

inilah khilaf kita, yang cepat dan mudah jadi pilihan. Segalanya terletak pada diri..jika ikut sunnah dapat pahalanya tapi kenalah dgn niat dan adab2nya..hihii

Camne ni kak, ain ade hati nak makan hati tapi takut tekena nanti..hihii(akak ade pengalamn ek?? hihii)

ainhany said...

w'salam BB,

OO kira bonuslaaa..dua perkara dah ditolak..Nak mengubah sesuatu yg lazim ni mgg payah..tpi kita sama2la niat berubah..sekurngnya kita usha..

Ye laa, makn buah dulu sblm makan..kira sekarang kita dah nampak pekmbangn..ramai dah faham.

Terima kasih bb ats prkongsian ini.

Sharinginfoz said...

hmmmm tak sangka pulak yang soya tu tak bagus

deena farhana said...

salam kak..

parents deena xbiasakan mknn fast food dr kecik lg...

trm ksh entri ni..

ainhany said...

Salam Sharinginfoz,

Bgus dari satu aspek.:)
Kita kenalah bijak menseimbangkannya..makanan sihat, diripun cergas.

Terima kasih sudi singgah lagi

ainhany said...

w'salam deena,

Ni tentunya mak deena rajin masak dan sedap2 kan.
Tahniah dik..teruskan mngekalkan rekod.

terima kasih

Siti Muthiah said...

Semua muthiah xmakan... kecuali sesetengah makanan segera... itu pun jarang2..ehe...

ainhany said...

salam Muthiah,

iye ke? ooo tu rahsia sihat muthiah eek?? INsyaALLAh doakan ummah kita sentiasa sihat dan mudah ibadah..

Terima kasih

~aSHa~ said...

bagus entry ni...refresh kembali apa yg lupa...pernah terbaca..tapi tu la...kadang2 terleka dan lupa ttg makanan....

tima kasih....insyaAllah nak share entry ni dgn kawan2 lain ye..boleh?

ainhany said...

salam Asha,

Hihii..kita mudah lupa..sama2lah kita ingt-mngingat.
Muga2 kita tak leka lagi

terima kasih asha.