Thursday, February 25, 2010

home sweet home


Hari ini 8 bulan  14 hari, ayah telah dijemput ilahi.
 
Setiap kali pulang kampung, destinasi yg mesti saya ziarahi adalah makam ayah...kebetulan balik tempuhari pusara ayah segar dengan dedaun segar yg turut berzikir buat ayah hendaknya. 
                                                                                              
Syukurlah  anak2 ayah yang lain juga masih mengunjungi dan membacakan yasin dan doa buat almarhum 
ayah di pusara ini. Semuga amalan ini dapat diteruskan sebagai tanggungjawp kita sebagai anak betapa sebahagian dari kita.

sempena maulidur rasul juga saya terpanggil untuk mengunjungi pusara ayah lagi..semuga saya dapat memohon kemaafan dari mak dan mendoakan ayah di pusaranya..
Tenang dan damailah wahai penghuni kubur..  Kelak saya juga akan enjadi sebahagian dari kalian..






10 comments:

Atikah said...

Salam kak,

Al-fatihah...
semoga rohnya ditempatkan di kalangan para solihin...

mama ju, said...

Salam Ain

Moga kita jadi anak yg baik...mama juga sudah tiada ayah ,hari ni kurang sebulan setahun dia pergi.Mwmang sedih mengingati yg pergi tapi itu hakikat.

Nantilah mama nak check kat kwn2 yg mana satu ain...rasanya boleh cari kot...jumpa lagi.

Hajah Zainab bt Abdullah said...

Al-fatihah untuk arwah ayah.

KAMATO said...

tiap yang hidup akan kembali, semoga rohnya ditempatkan bersama orang yang beriman

rosli said...

Salam Ainhany,

Jangan lupa sntiasa berdoa. Tahun 1981 bapa saya meninggal, masa tu emak saya pesan...orng mati mcm pergi belayar..makin jauh dan lama2 kita akan lupa dan kurang sedih. Tahun 1991 emak saya pulak meninggal, sehingga skrg saya masih ingat pesan emak saya untuk pujuk hati saya....setip kali pulang ke kg saya akan cari masa ziarah kubur mereka.....

ainhany said...

salam

dik tiqah:
terimaksih atas kiriman alfatihah titip buat almarhum ayah k.ain.
Hakikatnya "missing" dan terkadang rindu saat2 bersamanya. Hargailah mereka yg masih bersamamu dik

mamaju
AL FATIHAH jua buat almarhum ayh mamaju..biarpun tiada di mata, namun dia hidup dlm diri kita..Mudah2kan kita jadi anak yg sentiasa mndoakan mereka kan ma..
Baik...mama check dulu, nanti ceq sahkan..time kasih mamaju

kak Hjh Zainab
Jazakillah atas kiriman buat almarhum.Semuga ayh juga memperolehi barokah atas persaudaraan ini. Syukran

Akhi Kamato
Amin.
almarhum ayh seorang pencinta masjid dan bila berkumandgnya azan hati bagai terusik dan berbisik andainya ayah masih bersama...


Tn Hj Rosli,
orng mati mcm pergi belayar...ohh tak sanggup rasanya melupai org yg banyak berjasa buat kita...huhuu
Ain teringat, satu ketika ain main kulit tua tangan ayah...dimana lagi kan ditemui situasi begitu..Subhanallah
Semuga kita sering mendoa dan mghadiahkan kebaikan buat almarhum, kita sayng tapi ALLAH lebih sayangkan mreka jua. Semuga dicucri rahmat yg berterusan buat almarhum ayah bonda tn hj juga.
AL FATIHAH..

safiudin said...

salam,

beruntunglah dan bersyukur kerana masih diizinkan lagi meneruskan kesinambungan menziarah pusara ayahanda...

kehadiran anak2 akan mengajar mereka erti kehidupan sebenar (setelah ketiadaa kita didunia ini)...

rezeki said...

salam ain

alfatihah buat mereka

salah satu ciri anak yg soleh dan baik ialah selalu menghadiah al fatihah dan sentiasa mendoakan buat mereka samada masih hidup atau telah meninggal dunia

dan salah satu doa nya ialah

....ya Allah, kasihanilah kedua orang tua ku sebagaimana mereka mengasihani ku ketika aku masih kecil ....

Noor said...

salam Ain..

hari nie cukup 14 tahun ayahda kak ngah dijemput Illahi.. kak ngah faham perasaan mu.. kak ngah juga amat rapat dengan arwah.. diawal pemergian nyer, boleh dikatakan setiap hari kak ngah p jenguk kubur arwah.. sukar sungguh melepaskan nyer.. walaupun hati ini redho namun rindu terus membara.. kini, bila telah berkeluarga.. kak ngah masih terus menziarahi nya.. walaupun bukan hari2 tapi 2 minggu sekali pasti kak ngah menjenguk nya..

Al-Fatihah untuk arwah ayahdamu dan ayahdaku.. semoga roh mereka berdua ditempatkan dikalangan para solihin.. Amin

'ayahda.. anakmu pasti akan menyusul suatu hari nanti.. bila telah tiba masanya'

ainhany said...

salam

akhi safiuddin,
insya ALLAH sepertimana pesan alim ulamak, kita wajar mndoa, menghadiahkan kebaikan kita utknya dan mnziarahinya laksana dia masih hidup...Mudah2an saya istiqamah utk almarhum
Terimakasih atas doa.


akhi Rezeki,
Hanya ALLAH yg tahu bila doa tu dibacakan. Ia ada nilainya tersendiri...di tambah pula..kasihanilah ayah, kasihanilaa..ayah amat baik buat ku...selayaknya ayah mendapat tempat di hatiMU.Ampuni...ampunilaa
Insya ALLAh doa itu tersemat dihati kita utk diamalkan.
Semuga kita mnjadi anak2 soleh/hah itu


Kak Ngah,
AL FATIHAH jua buat Almarhum ayhda kak Ngah. Terharunya ain dlm tempuh 14 thun, kak ngh masih setia mengunjungi pusara ayah.Bukan sebulan sekali tapi setiap 2 minggu..ohh satu cabaran buat ain yg berjauhan ini.. paling ain suka, lepas bca yasin doa, basuhkan nisan..ain dapat rasai "kasih ayah" dan hati bagai berbisik spertimana ayh masih ade..

kak ngah, doakn mudah2an ain dapat istoqamah dan kita sama2 dapat menjadi contoh buat generasi kita..betapa ayh kita seorang hero yang hdup bersma kita dan menerima pahala dari kita anak2nya..

YA ALLAH..redzalah ukhuwah antara kami yg sering mndoa dan mngingtkan sesama..TERIMA KASIH ALLAH