Friday, June 1, 2012

Hidden camera ??

Gambar dirakamkan secara curi? tanpa rela??? ohhh sekodeng ye ...hiiii
Masalah !!! Apabila ianya  mngganggu privasi orang awam...jadi saya kongsikan info ini..sekurang-kurangnya kita tahu apa yang dirahsiakan.....hidden camera yang tak diketahui rupanya TETAPI  jawapannya di sini untuk  mengetahuinya.( klik lah ye). Gunakan dan manfaatkan sebaiknya  telefon anda sebagai detector!!!!.

Bayangkan...kamera hidden ini adalah alat yang direka cipta oleh akal seorang bernama manusia...hebatnya anugerah ALLAH ini. Tapi sedarkah kita bahawa setiap saat detik dan waktunya juga perakam@kamera ALLAH akan terus merakamkan aktiviti kita 24jam,7hari seminggu 366hari tanpa ada hentinya ...Apakah kita merasai ?? Adakah karektor yang baik terakam atau sebaliknya.......Oleh itu sama-sama kita menjadikan 'hidden kamera' ini sebagai satu plaform untuk lebih berwaspada dgn  memelihara akhlak dan perilaku kita seolah-olah ia sedang di "On"kan dan difokuskan pada diri sendiri..

insyaALLAH..sama2 beringat

6 comments:

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Sekadar muzakarah saja.
Sememangnya dlm keadaan sistem fitnah yang tiada istilah `privacy` dlm kamus mrk asalkan memenuhi matlamat. Surah Al`Araaf:27 يَا بَنِي آدَمَ لَا يَفْتِنَنَّكُمُ الشَّيْطَانُ كَمَا أَخْرَ‌جَ أَبَوَيْكُم مِّنَ الْجَنَّةِ يَنزِعُ عَنْهُمَا لِبَاسَهُمَا لِيُرِ‌يَهُمَا سَوْآتِهِمَا ۗ إِنَّهُ يَرَ‌اكُمْ هُوَ وَقَبِيلُهُ مِنْ حَيْثُ لَا تَرَ‌وْنَهُمْ Wahai anak-anak Adam! Janganlah kamu diperdayakan oleh Syaitan sebagaimana ia telah mengeluarkan kedua ibu bapa kamu dari Syurga, sambil ia menyebabkan terlucutnya pakaian mereka berdua untuk memperlihatkan kepada mereka: aurat mereka (yang sebelum itu tertutup). Sesungguhnya Syaitan dan kaumnya melihat kamu dengan keadaan yang kamu tidak dapat melihat mereka.
Jadi tidak hairanlah jika mrk mencipta kamera pengintipan dlm apa jua tujuan. Sebagai org Islam, kita mesti waspada dan bijak dlm setiap keadaan. (Almu`minu kaiison fatinon). Jika tidak, maruah dan keaiban kita senang dijatuhkan. Wallahualam

atuk said...

Assalamualaikum Ain

Subhanallah
ada kah peluang untuk melakukan kejahatan....

aizamia3 said...

terima kasih atas info tersebut, risau jugak.. orang kalau nak buat jahat, macam2 cara digunakan..

ainhany said...

waaalikumusalam wbkth ustazh,

alhamdulillah..booster terbaek untuk top up ilmu yng sedikit..senang sekali hati ni dengan perkongisian hujah yang bersumberkan AQ. Rumusannya inilah agen syaitan yang akan terus mengancam maruah seseorang jika disalah gunakan. Nauzubillah dan waalu aklam.

terima kasih

ainhany said...

waaalikumusalm wbkth THR,

macam2 boleh berlaku di akhir2 zaman ni. sama2lah ingat mngingat.

terima kasih

ainhany said...

salam aiza,

betui tu...:)
kita sekurang2nya berwaspada dan memantau persekitaran dalam apa jua keadaan.....

mudahan ALLAH selamat kan kita..Amin