Sunday, May 10, 2009

d' ViVa

Hmmm….ini citer d’viva 6078
Pelik tapi benar inilah yg harus ku harungi satu pagi ..
Bateri kereta kong gara2 kereta tak dihidupkan selama 3 hari saja….
Aduh paniknya, stessla juga, maklumla ni pengalaman pertama .

Syukurla kereta ni masih blum genap setahun dan 20000km….Memandangkan masih gerenti perodua assisst hantar track penunda …haha,pngalamn lagi naik kereta tunda…sekali pandang mcm kereta kena tarik je….tak per laa tarik ke perodua servis je..apa org nak kata itu hak depa….i'm do the right way…
Sekali lagi ku teruja….hampir 6 jam terpksa ku tunggu semata2 nak gantikan bateri tu. (Dri jam1000-1600) Tak tahula di mana silapnya…,yang pasti kereta tu masih tersadai dan tak disentuh…huhuhu…mcm anak terbuang rasanya maklumla sebiji kereta kecik

Bila digertak “ape kes” barula pihak perodua ni teraba2 mncari dan bermulalah politik servis…Ohh pengalamn betul…..entah apa maksud servis jika pengguna pulak yg kena check sendiri huhu……….kalau basikal atau motor mungkin mudah tak bnyk pakai mcm2 minyk dan bateri. Teguran yg terngia2 dr. pusat servis Ampang ni- jgn harap perodua servis buat semua, check sendiri air, bateri jg pe2 minyak yg diguna….hmm begini upanye kerja servis yang dibayar…
Tak pe lah ini pengalaman ..insya Allah lepas ni jgn terkejut jika boleh jadi mahir bab2 enjin kerete pulak .Insya allah

Moralnya… Rupa2nya mbeli dan mguna kereta pun bagai satu percaturan,kalau ditakdirkan elok itu rezeki dan jika sebaliknye kenalah terima dgn redza. Koreksi diri sendiri sebelum menyalahkan sesiapa…Ujian ALLAH pun hanya kepada org2 yang layak terima. Terpilihkah diri ni???? Syukurlah kerana masih dlm gerenti dapatlah bateri viva dgantikn dengn yang baru tanpa dikenakan apa2 kos. Itupun setelah rayuan, data serta fakta diperkukuhkan. Oleh tu, gunalah kemahiran berkomunikasi dan berhujahlah jika anda rasa kebenaran perlu ditegakkan.

No comments: