Wednesday, November 2, 2011

12 langkah...

si cilik celik komputer....
Lenguh dan sakitnya bahu .. ..Inilah antara sungutan yang sering dialami terutama buat kita yang sering menggadap komputer. .. Sejauh mana mengawal situasi ini..?? sampai bila berakhirnya...?
Seketika saya ber"blogwalking" dan singgah di SINI, saya kongsikan manfaatnya.. Pemiliknya u r d winner , berkongsi info tentang kesihatan dan panduan sihat yang menarik. Jom lakukan 12 langkah regangan utk mngurangkan masalah sakit dan lenguhnya bahu..


"Menghadap monitor komputer berjam-jam akan menyebabkan bahu dan tengkuk akan berasa letih dan lenguh. Lakukan senaman ringkas selama empat minit ini bagi setiap sejam atau apabila anda berasa letih apabila anda menggunakan komputer. "


Senaman ringkas ini akan menjadikan anda lebih selesa. Amalkannya selalu! 

ayuh...jadikan amalan!!
saya dah buat!!!

sumber : terima kasih

8 comments:

anitadiana said...

tq..syer info ne..sanggat berguna...

ainhany said...

anita,

sama2 kasih...
sila2..mudahan semua sihat sejahtera...

~aSHa~ said...

mudah dilakukan di mana saje

Acik said...

satu lagi! macam nombor 11 tapi lentikkan badan sejauh yg boleh ke belakang. jadikan belakang kerusi penyokong badan. hulurkan tangan sejauh yg boleh. warning - jgn sampai bedebuk, jatuh ke lantai sudah! :)

ainhany said...

asha,

betui2 tu..
kata kan boleh dan BOLEH BUAT!!

ainhany said...

acik,

yea betui....setuju....
Terima kasih ats skill ke 13...ayuh mulakan...hihii

Kakzakie said...

Info baca juga, lengok dan cara tengok juga tapi mata tetap terpikat dgn sicomel baju kuning tu Cu. Sengihnya menggoda hihi....

ainhany said...

salam kak,

amin..bgus praktik tau...:)

Itu Aris lah....mgg mnjanya sampai la...sayang cu pun tetap sama..aris kini dah 7 tahun...dah besar kan..Doakan aris mnjadi insan soleh.