Tuesday, August 11, 2009

di balai ketibaan


Ini Bangunan Kuliyyatul Mu'allimat al Islamiyyah yang dimiliki oleh Gontor Puteri Mantingan. Solo. Di sinilah anakanda maryyam nusaibah belajar. Dah setahun dia bermastautin di sana..

Alhamdulillah pejlnan hampir 4 jam dari Sol0 selamat mendarat di LCCT jam 1207 tadi . Ada tujuh orang puteri Gontor tadi. Semua dah macam saudara dan mesra sekali. Nampak ciri-ciri islamik di antara mereka yakni budaya yang diterapkan sepanjang mendapat pendidikan di sana.

Bila saya pandang anak saudara saya ni tergejut pun ada...? Walau pun anakanda maryam dah tersenyum2 tapi saya macam rasa tak kot....silap orang kot ...napa ek?
hmmm....nak kata di "indonesia"kan? ohh tak ler cuma dulu saya rasakan dia kecik je tapi sekarang dah besar dah macam matang...iyelaa usia setahun lalu baru 12 tahun kini dah 13 tahun...dah "dewasa'...Oh cepatnya masa berlalu....

Selamat kembali sayang..
selamat bercuti dan pastinya ayahanda dan umi gembira dan ternanti2 kepulangan yam di pangkuan mereka. Insya ALLAH.

Orang tua jer yang lupa menghitung kehidupannya yang dah di mamah zaman. Jika kita melihat apa yang ada di depan barulah kita terfikir betapa keadaan dan situasi itu berubah dengan pantas. Setiap detik yg berlalu tidak akan berulang lagi, saat saat berlalu akan hanya tinggal kenangan.

Jika seseorang itu baru merasai masa mudanya janganlah mensia-siakan masa mudanya itu. Janganlah menempah untuk derita menanggung penyesalan. Menyesal kemudian satu kesengsaraan.
Usia manusia amat terbatas, maka masa perlu digunakan dgn sebaiknya dlm usaha membentuk hawa nafsu sebagai hamba Allah yg muttaqin.

"You can achieve anything you want in life if you have the courage to dream it, the intelligence to make a realistic plan, and the will to see that plan through to the goal"

NOTA: Terimakasih Fyda, Hayati....cu hargai segala kebaikan mu.ALLAH jua mmbalasnya

No comments: