Wednesday, August 19, 2009

Bila rindu bertaut

entah dimana dan kenapa...saya terlalu ingatkan ayah....
teringat di saat ayah ada dan ada ketika ayah seolah2 bertnya pada mak: cu balik?
Ketika saya balik kg baru-baru ni..... Selepas bersalam dan mencium mak, saya turut ke pusara ayah....
ayah telah hampir 3 minggu saya tinggalkan........bukan melepaskan tnggungjawap tapi kerana tuntutan hidup.
ayah...terima lah hadiah dari doa, tahlil dan yasin yang anakanda persembahkan........di pusaramu ku taburi bunga kerinduan, bersulamkan kasih sayang dan sesungguhnya saya merinduimu...bagaikan terasa hangat tangan ni dibwah gengamanmu.. Terasa ada kekuatan tersendiri bila saya, ib dan ahmad sama baca yasin di petang nya untuk kali kedua kunjungan saya ...dikala tu petir dan berangin........terasa bayu petang menyentuh pipi dan sesekali menyejukkan hati.Kami tetap membaca yassin di pusara ayah sehinggalah titik2 membasahi kalam yassin yg di tatapi.....
ohhhh...sedihnya mengenangkan hujan, panas ayah bersendirian....
Kami melangkah longlai dan menyambungkan bacaan di beranda masjid pula...........Syukurlah pusara ayah berada betul2 depan imam dan hanya dipisahkan dengan dinding masjid dan pagar tanah perkuburan..Terasa bertuahnya ayah....persinggahannya begitu hampir seolah2 dia sedang dibaringkan dan bila2 masa dalam jemaah.
Pagi esoknya sebelum saya pulang......sekali lagi saya ziarahi dan mengucapkan selamat tinggal pada almarhum ayah...Ku basuhi nisan ayah lagi sekali
Ayah......nanti cu balik cu jumpa ayah lagi...
semuga ayah tenang dan damai disana..

Hari ni kebetulan kwan2 opis buat yasin dan tahlil.......
seperti biasa butiran kaca ini tetap mengiringi...........Sesungguhnya ayah sentiasa di hati saya
ALFATIHAH

terimakasih pada "sahabat" yang memahami perasaan saya...

3 comments:

Bb Hussain said...

alfatihah buat ayandanda ainhany..semoga rohnya ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman..amin..

Bb Hussain said...

baru terperasan, comment only visible after approval..i think i sent the message twice.. btw..saya jadi follower yer..

ainhany said...

trimaksh dik BB

amin.hanya yng mengalami mengerti perasaan selepas ketiadaan..
muga kita terus mndokan mereka yg pergi..al fatihah dan amin