Thursday, January 26, 2012

Karnival Karangkraf 2012

TUDIA....dia mai dah...awal2 tahun dah berpesta buku kat karangkraf...chooop perbetuikan tajuk sat .... ber"karnival karangkraf.."   Bila tajuk nya pun  karnival perlulah menepati maknanya....
Pagi semalam, seketika saya menyusuri  jalan ke seksyen 26, saya perhatikan di ibu pejabat karangkraf ini...khemah2 putih telah didirikan. Nampak gayanya macam banyak booth dan aktiviti disediakan. Hebatnya titik peluh seorang usahawan melayu yang telah menempa nama dalam dunia korperat dan berjaya membina empayar perniagaannya dalam penerbitan dan percetakan. Di samping itu mengajak dan membimbing masyarakat membudayakan membaca dengan caranya tersendiri....Syabas dan tahniah warga karangkraf.
macam-macam ada....ini bukan iklan berbayar.
 Ada  pulak segmen sembang buku: aduh menyengat sekali tajuknya ....6 kaki dalam tanah???
Cuma masanya kurang tepat ...hari bekerja bagi saya dan mungkin masa yang sesuai bagi orang lain. Ambillah kesempatan bagi mereka yang berpeluang berkunjung pada tika dan masa itu..

seram sejuk jugak tajuknya...tapi mati sudah tentu...
Ada berani ke kaum adam mengiyakannya???
Tajuk sensasi... Aduh!!! terkena sasaran nie
cuba tenguk jadual nie..pilihan di tangan anda
Ada lagi menu.....
Untuk peminat tegar....
 
antara buku2 ilmiahnya....
 INGAT karangkraf ingat nOvel..ingat novel ingat Ombak rindu (teringat kontravasi ...)  kini bukan hanya buku- novel sahaja yang ada di sini...macam2 buku ada...Ade buku motivasi, buku agama, resepi, majalah2....yang pastinya ada diskaun..harga runtuh ke? Runtuh-runtuh ilmu...laksana padi semakin berisi semakin tunduk..


Ini bukan iklan berbayar tapi satu perkongsian dan pengisian bersama di hujung minggu.  Beruntunglah mereka yang tinggal berhampiran tetapi menjadi satu cabaran buat  yang berjauhan.

Selamat berkanival dan selamat membeli belah di festa kalangkraf. Jika ade sumur di ladang dapat saya menumpang mandi, jika ade kesempatan, dapat kita bertemu di sini.Wallahuaklam
"Apabila Allah mencintai hambaNya, Dia akan wafatkannya di dalam Islam."
Ya Allah, Matikanlah aku dalam Iman dan Islam!
Matikanlah aku dalam Iman dan Islam!
Matikanlah aku dalam Iman dan Islam!

2 comments:

zeqzeq z said...

Masa nak karang buku maskulin ada bacaBismika jjuga, buku agama pun sama

ainhany said...

salm zeq,

alhamdulillah,
zeq ni penulis rupernya...terimakasih berkongsi, saya hargai..:)