Monday, May 11, 2015

SELAMAT HARI IBU

Bismillahirohmanirohim

Dengan Nama ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI PENYAYANG

6.9.2012 with love
Ibu
hanya satu nama
beribu panggilan
tetap sama

ibu 
hanya SATU
biar nyawa jadi taruhan 
DIA tetap sedia

Ibu
kala aku tidur
dia jaga

kala aku jaga
dia pasti jaga
-----------------------------------------
Buat ibu@emak @umi@mama@ mammy atau sebagaimanapun sebutannya, kalian adalah wanita sempurna yang teristimewa. Sempurna memikul tugas sebagai isteri serentak juga sebagai ibu yang mengemudi mahkota rumahtangga....Tugas digalas tanpa rasa dibebani dan saya amat mnghargainya

Terima kasih emak, yang membentuk adab kami , menjadi contoh akhlak terpuji dan menjadi tempat berkongsi suka dan duka...'Hold on myshoulder ' bukan sekadar sebuah lirik tapi itulah kenyataannya...disaat kami perlukan emak, dia , sedia mendengar dan berkongsi rasa.

Kini setelah dia dijemput pergi, ,. diri kian menjadi sepi. Tiada senyum ria menyambut kepulangan, tiada air tangan mak untuk dinikmati, tiada lagi doa untuk diaminkan dan tiada lagi titis air yang perlu disapu di saat perpisahan ..Sesungguhnya kita akan lebih merasai makna sepi bila saat dia telah tiada biarpun hingga kini saya masih merasai detik perpisahan itu.. .

Emak...ampunilah dosa setiap anak-anakmu, atas segala kekurangan kami menjaga dan memelihara mak, maafilah kami..Kesebelasan anak-anak mak juga cuai dalam melayan mak seperti mana mak dilayan ayah..Ayah yang penyanyang dan dikongsi hidup selama hampir 63 tahun. Maafilah kelemahan kami  dan kelalaian kami ini .Doa kami tetap sama, setiap detik, doa dan keampunan buat mak dititipkan, buat ayah jua disertakan. TEmpatkan ayahanda dan bondaku di tempat yang dimuliakan ALLAH, di jannahtul firdaus dan ketemukan kami jua kelak...

Beruntunglah meraka yang masih memiliki, Ayuh hargailah jasa dan pengorbanan meraka..Buatlah sebanyak mungkin kebajikan dan biarlah senyum meraka di iring doa keberkatan yang mempengaruhi seuruh hidup kita... REDHA merea adalah REDHA ALLAH.

** kesempurnaan yang terbaik hanya dari ALLAH taala jua
alfatihah..



No comments: