Tuesday, January 13, 2015

Kita TERuji

anak-anak  sudah mampu tersenyum ceria   

ALLAH uji mereka
ALLAH uji kita
Dalam kepayahan mereka redza
Dalam kesenangan kita alpa

Siapa mereka di kalangan kita
Siapa kita di kalangan mereka
Mereka dan kita
Berbeza cuma
Pada
Nama

Hakikatnya
Kita sama
Kepada DIA kita MILIKNYA

cetusan @misi kami prihatin(4-7.01.2015)

di sini segalanya bermula

Kg Temangan kami datang..

Friday, January 9, 2015

2015 yang datang

Bismillahirohmanirohim

Tahun baru menjelma sudah.
Lembaran kalendar 2014 diganti dengan 2015 dengan azam dan visi baru.
Alhamdulillah satu kelainan sambutan tahun baru kali ini berbanding tahun sebelumnya. Ternyata ada hikmahnya dengan bencana banjir yang menimpa di penghujung 2014.

Tanggal 25 disember tanganku sentiasa memerhati telefon dan menanti nanti perkembangan baru menerusi  FB dan whatssap. Hanya ini medium yang membantu untuk mengetahui info semasa yang tepat. Terima kasih alam maya yang menghubungkan kita yang jauh beratus batu dengan hanya di menekan picit smart phone yang ada di tangan. Situasi yang diluar jangkaan, paras air yang melampau dasyatnya dan keselamatan penduduk hampir terjejas. Inilah fenomena yang kita hanya tahu menerusi sumber yang boleh dipercayai. KK hanya mampu mendoakan muga air ini sebagai rahmat dan bukan musibah yang mengorbankan saudara kita di sana.  Untuk terjun ke lapangan bukan kederat KK. Oleh itu menyertai ibantu sukarelawan adalah medium untuk KK membantu secara tak langsung dengan NGO ikram.

Segalanya berlaku diluar jangkaan.. mulai dari itu  KK suka dengan aktiviti sukarelawan. Membantu memudahkan urusan ibantu Selangor untuk  misi kemanusiaan ke pantai timur.

1.1.2015
KK telah melaporkan diri ke pondok pengawal TUDM Subang.  Bersama dengan Yatt dan beberapa sukarelawan lain kami membantu membuat sorting pakaian yang diterima dari masyarakat prihatin dari masa ke semasa. Terasa lebih bersemangat  apabila kehadiran sukarelawan ini tidak terhad kepada satu bangsa sahaja.   Kehadiran mereka adalah satu tujuan..memberi sumbangan tenaga untuk menjayakan misi kemanusiaan sama ada membuat kerja sorting pakaian , mengangkat barang ke palet  dan membantu loading barang ke lori. Bersama anggota tentera yang bertugas juga pelbagai agensi kita bekerjasama.

Tapi yang mengejutkan juga pada hari terseut KFC dan Pizza Hut menyediakan makanan untuk 7 hari kepada semua sukarelawan yang bertugas samada di Subang maupun di Kelantan.   Besar juga sumbangan  J-Corp untuk para petugas sukarelawan  ini.
ALHAMDULILLAH nikmat yang ada kita kongsikan..

mewakili semua sukarelawan KK menerima pizza dan KFC dari pihak Jcop.

Pizza tu KK serahkan kepada adik adik PLKN manakala KFC menjadi rezeki Yatt. Alhamdulilah yang pastinya semua orang happy

Malamnya Kami ke Masjid shah alam untuk bacaan yasin , solat hajat dan Tahlil ..Mudahan ALLAH memberi keselamatn buat mangsa banjir khususnya dan ummah amnya.
.opp terserempak pula dengan kak Bet... alhamdulillah..

 Muga ALLAH menerima doa doa kita..amin