Monday, October 8, 2012

Selamat PMR si kembar & Fatin

 PMR 201bermula hari ini ..

Salam kejayaaan dan salam kecemerlangan buat semua  yang akan menghadapi UPSR 2012. Adab dan tertib di dewan peperiksaan perlulah di hormati...Pelihara hubungan dengan ALLAH dan pohoni doa restu ibu bapa sebelum menghadapinya .Mudahan segalanya dipermudahkan dan mendapat petunjuk ALLAH jua.

Biarpun ini hanyalah ukuran dunia, sekurang-kurangnya rasa usaha dan tanggungjawab sebagai pelajar dilaksanakan semaksima mungkin. Berikan kejayaan buat diri, bonus untuk ibubapa, hadiah hebat buat guru-guru juga nota kejayaan buat sekolah atas usaha, galakan dan pengorbanan yang telah diberikan selama ini. Hargailah pengorbanan guru yang sinonim dengan  "lilin yang membakar diri" biarpun mereka hanya memberi dan menunaikan amanah tetapi dalam hati mereka mengharap kejayaan para pelajarnya..

Begitupun harapan dan doa juga dikhususkan buat anak2 saudara saya yang bakal menghadapi PMR 2012 kali ini.   Semuga mereka mengekalkan  prestasi kejayaan seperti yang pernah dicatatkan  5'A di UPSR tempuhari.  Fatin Atiqah yang mewakili Maktab Makmud akan bertembung dalam pertarungan ini dengan sepupu kembarnya (kakak dan adik) dari sekolah SMK Dato Syed Omar. InsyaALLAH ketiga2 puteri kami akan menghadapi UPSR ini dengan yakin berbantu persiapan yang lengkap( harap2nya).  Menjawab soalan dengan mudah dan fasih serta beroleh kejayaan selepas usaha dan doa serta restu ibubapa mereka. Biarpun semuanya berjauhan dari ibu bapa dan bermastautin di asrama, namun kami sebagai ibubapa akan turut mendoakan kejayaan kalian...Mudahan menjadi sumber kejayaan. 

Dari jauh, cu mendoakan kejayaan kalian dan muga generasi Hj Mansor akan terus berilmu untuk mengejar kejayaan dunia dan akhirat....Semuga anak2ku tidak akan lupa ...kita  ada tanggungjawab dan amanah dengan ALLAH, IBU BAPA, GURU2 dsb. Ingatlah...jadikan hari ini adalah hari terbaik untuk mmbuat yang terbaik unuk menjadi lebih baik dan berbuat baik ....Semuga segala kebaikan itu membuahkan hasilnya dengan izin ALLAH taala:

Selamat Menghadapi PMR 2012 buat anak-anak saudaraku -  Syazwani,  Fatin Atiqah  dan Hazwani..Mohon izin para pembaca kembara kehidupan turut mendoakan kejayaan buat mereka... Terima kasih
tiga pupu...
selamat berjuang!!! GOOD LUCK