Thursday, July 19, 2012

Tak NAK!!

Kebetulan terjumpa info dan paparan ini di SINI,... menarik dan sesuai dijadikan sandaran dan boleh dipraktikkan bersama. Logiknya memang ada dan bolehlah sama2 kita cuba....Saya tak bermaksud mnghentam produk ini atau sewaktu dengannya (walaupun saya takpernah dilantik jadi duta pun)  TAPI mengingatkan akan kesan jangka masa panjng tabiat ini  jika berterusan... Moral of the story....tak tahu kesannya  dan hindarilah dari kemusnahan dan minumlah air kosong@suam@mineral...
Muga ALAH selamatkan bangsa dan agama kita ..

********************
Fakta seperti yang tersenarai dibawah adalah kajian santifik yang dibuat oleh ahli sains kesihatan/sosial di USA dan Britain serta laporan dari seluruh dunia mengenai minuman ringan Coke/Coca Cola.

Di dalam kebanyakan negeri di US , kereta peronda lebuhraya akan dimuatkan 2 gallon Coke untuk menghilangkan kesan darah di jalanraya apabila berlaku kemalangan. Adakah pasukan smart dan bommba kita juga menggunakannya?? Anda di rumah diharap dapat mencuba kajian ini :

1.Masukkan tulang dalam satu mangkuk yang diisi Coke, ia akan hancur atau hilang sama
sekali dalam masa 2 hari. Elok untuk yang berniaga sup tulang!

2.Untuk mencuci tandas : Masukkan setin air Coke dalam tandas dan biarkan
selama 1 jam dan kemudian 'flush'. Kesan kotoran/hampas akan hilang
dari tindakan 'citric asid' yang berada dalam Coke. Satu bahan gantian
untuk mencuci kalau sabun dah habis! Rasa-rasa buat sabun badan boleh tak?

3.Untuk menghilangkan kesan karat dari bumper kereta
jenis chrome : Lap bumper dengan aluminium foil yang dicelup dengan
Coke. Kesannya karat hilang!

4.Untuk menghilangkan kesan 'corrosion' atau hakisan pada skru/nat bateri kereta : Tuang saja setin
Coke pasti kesan hakisan hilang serta merta.

5.Untuk melonggarkan skru yang berkarat dan ketat : Sekali lagi tuang setin Coke, skru tersebut pasti longgar dan boleh dibuka.

6. Untuk menghilangkan kesan minyak/lekit dari pakaian : Tambahkan setin
Coke dalam mesin basuh bersama sabun pencuci dan basuh macam biasa.
Kesan minyak tu pasti hilang. Kemudian bolehlah minum air basuhan tadi berperisa coke.

7.Cermin kereta anda berdebu/kotor/melekit ? Celup tuala dengan Coke dan lap.Pasti bersih. Tak payah guna tin sembur cuci cermin cam jual di Yawata tu kerana ianya amat mahal!

8.Bahan aktif Coke adalah phosphoric asid. Ia mempunyai pH 2.8. Ia boleh
meleburkan sebatang paku dalam masa 4 hari. Kilang Perwaja/besi mesti
suka ni!Asid tersebut juga menghakis kekuatan tulang belakang dan
tulang lain dalam badan yang merupakan punca utama kearah penyakit
osteoporosis.Sila lihat lori yang membawa air sirap Coke dalam
lori tangki,[ bukan lori yang bawa Coke siap dalam botol/tin] pasti
dilengkapi dengan tanda amaran "Bahan Kimia Bahaya" atau"Bahan Penghakis : bahaya". Lori tangki itu juga diselaputi bahan penghakis hakisan untuk mengelak lori tu dihakis. . Tolong jangan letak/parking kereta
berhampiran lori tangki yang ada tanda amaran tu, silap-silap tengah bawak kereta, putus 2 sebab hakisan/karat.

9. Para pengedar minuman Coke telah menggunakannya untuk mencuci bahagian enjin
lori/trak mereka sejak 20 tahun. Wahh...mesti buat overhaul ni!

10. Kandungan gulanya 18 sudu cawan teh satu tin Coke. Cuba try bancuh kopi/teh dengan 18 sudu gula tu kat rumah dan minum mesti termuntah.

Kesimpulannya, minuman COCA-COLA & PEPSI memang dicipta oleh yahudi untuk membunuh umat Islam secara senyap, sebab dinegara mereka tidak dijual minuman ini kerana mereka tahu ia amat merbahaya.

Lepas ni, jangan minum dahhh....tau... TERIMA KASIH SUMBER

1 comment:

Kakzakie said...

Betul ain. Tak ingat info ini kakak dulu dapat sewaktu seminar dan siap ada tunjuk pada kami. Tapi kakak selalu lupa dan sesekali ada juga minum

Yahudi buat tapi dia tak minum tau. Dia larang rakyat dia minum. Nampak betapa jahatnya mereka kan.